Απαξίωση- Αδράνεια- Αποδιοργάνωση Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
*Γράφει ο Κωνσταντίνος Αγριόδημος, τ. Διευθυντής Φυσικής Αγωγής ΥΠΕΠΘ
Παρακολουθώντας κάποιος τα όσα διαμείβονται τα 3 τελευταία χρόνια διακυβέρνησης του Σύριζα και της Πολιτικής που ακολουθεί σε θέματα Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού μόνο θλίψη και απογοήτευση θα νοιώσει.
Εύκολα μπορεί να διαπιστώσει τα εξής:
1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Φ.Α.
Ξεκινάει από τον πρώτο Υπουργό Παιδείας Φίλη α) για την δομική διάλυση και υποβάθμιση της Φ.Α. με Υπουργική Απόφαση και Π.Δ 79,που πιθανά να ανοίγει και πόρτες εξόδου β) για τις αρνητικές αναφορές του σχετικά με τη συγγραφή Βιβλίων για το μάθημα της Φ.Α που με λίγα λόγια ανέφερε ότι δεν χρειάζονται.
Ενημερωτικά εκδόθηκαν το 2003 και ήταν από τα σημαντικότερα γεγονότα στην Ιστορία της Φ.Α, για το λόγο ότι βοηθούν τα μέγιστα στο έργο των Εκπαιδευτικών, αφού αναφέρονται σε όλες τις τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, αναλυτικά για όλα τα αθλήματα. Συνολικά αριθμούν τα 15 βιβλία και εκδόθηκαν με ομόφωνη απόφαση του τότε Π.Ι.
Από τις αναφορές του νυν Υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου που ήταν απαξιωτικές για τους καθηγητές, καθηγήτριες Φ.Α και οι οποίες προσβάλλουν το σύνολο των Γυμναστών.
Τι να πει κανείς για τον Ανεκδιήγητο Υφυπουργό Μπαξεβανάκη που ήταν πρωταγωνιστής επεισοδίων στη διάρκεια των παρελάσεων στις Εθνικές γιορτές και σήμερα καμαρώνει στις εξέδρες των επισήμων!
Έγιναν επίσης από την πολιτική ηγεσία κάποιες εξαγγελίες για την αναβάθμιση της Φ.Α.χωρίς να πουν με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθούν.
Είναι δυνατόν κάποια στιγμή, άμεσα , με σαφήνεια και διεξοδικά να παρουσιαστεί η κυβερνητική πολιτική για τη Φ.Α. και το Σχολικό Αθλητισμό;
Ποια είναι, τι σχεδιάζει, ποιο το χρονοδιάγραμμα, σε τι μέγεθος αντιστοιχεί και από ποιες δομές θα υποστηριχθεί;
Τι εννοεί ο νυν προϊστάμενος με τις εξαγγελίες του στο συνέδριο της Γ.Γ Αθλητισμού με τίτλο « Εθνική Πολιτική στον Αθλητισμό» περί αλλαγής κατεύθυνσης των προγραμμάτων σπουδών του μαθήματος της Φ.Α.;
2 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Φ.Α.
Μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει τρεις Πρ/νοι και ο τρίτος με καθυστέρηση 5 μηνών, ο οποίος μάλιστα είναι αποσπασμένος στο ΥΠΕΠΘ από το 2005.
Τελικά ποιά ανάγκη οδήγησε την υποστήριξη των ικανοτήτων και της επάρκειάς του στη θέση ευθύνης;
Αλήθεια δεν μπορούν να βρούν ένα στέλεχος του Σύριζα να ηγηθεί αλλά και ούτε από τα μεγαλοστελέχη πρώην ΠΑΣΟΚ σημερινοί Συριζαίοι.και να αναλάβουν ευθύνες ή είναι ανευθυνο-υπεύθυνοι, τι φοβούνται;
ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΚΑΙ ΚΩΜΙΚΟ ΣΥΝΑΜΑ είναι ότι τοποθέτησαν στο Τμήμα Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αναλυτικών προγραμμάτων ΔΑΣΚΑΛΟ και ΓΑΛΛΙΚΗΣ αντίστοιχα.
Πιθανά είναι για την αναβάθμιση που οραματίζονται.
Για το συγκεκριμένο γεγονός αντέδρασε και ο νυν Γεν.Γραμματέας Αθλητισμού χαρακτηρίζοντάς το ως ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΩΜΑ της Φ.Α.
Κύριε Γενικέ,το μουνζούρωμα παραμένει ΟΡΘΙΟ και σεις συνολικά θα παραμείνετε ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΩΜΕΝΟΙ στην Ιστορία της Φ.Α.
Αλήθεια γιατί απομακρύνθηκαν εμπειρότατα στελέχη από τη Δ/νση κ με ποια κριτήρια;
Με ποια κριτήρια έγινε η τοποθέτηση ,βράβευση του απερχόμενου αποτυχημένου πρώην Προϊστάμενου στο Γυμναστήριο Φωκιανός;
Πώς αιτιολογείται, η ασάφεια απαντήσεων, τα αγενή, ειρωνικά και προσβλητικά σχόλια των υπηρετούντων στη Δ/νση καθώς και η άγνοια σε ερωτήματα από τις κατά τόπους Ομάδες Φ.Α., σχετικά με τις υποχρεώσεις των σχολικών μονάδων στην διάρκεια του σχολ. Έτους;
Ποιοί ήταν οι λόγοι καθυστέρησης στελέχωσης των άτυπων Ομάδων Φ.Α. στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης;
Ποιά είναι η συσχέτιση του μεγέθους έργου που καλούνται να υλοποιήσουν οι Ομάδες Φ.Α. με τη θέση που τις αποδίδετε στο σχέδιο νόμου για τις νέες δομές.
3. ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Εδώ και τρία χρόνια επικρατεί πλήρης αποδιοργάνωση στην διεξαγωγή των Σχολικών Πρωταθλημάτων και το ότι διεξάγονται οφείλεται καθαρά στο φιλότιμο των καθηγητών Φ.Α.
Είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας…. α) Πότε στάλθηκε η προκήρυξη των αγώνων και δράσεων για το σχ. Έτος 2017-18; β) Πόσες πιέσεις ασκήθηκαν απ όλη την Ελλάδα εγγράφως και προφορικά μέχρι να αποσταλεί;
Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες για την κατάργηση της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Αθλητικών Δραστηριοτήτων [ΚΟΕΣΑΔ] και ποιός ή ποιοί γνώστες του αντικειμένου, εκδικάζουν τις ενδεχόμενες ενστάσεις;
Πόσο εφικτή-αξιοπρεπής είναι η παράλληλη διεγαγωγή 3 ομαδικών αθλημάτων {Καλαθοσφαίριση - Πετοσφαίριση – Ποδόσφαιρο} ταυτόχρονα με την διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Στίβου;
Μάλιστα όλα αυτά διεξήχθησαν χωρίς καμία εκπροσώπηση απο το ΥΠΕΠΘ.
Γνωρίζετε τις ιδιαίτερες ,πιεστικές αντιπαιδαγωγικές συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξήχθη το σχ. Πρωτάθλημα Χειροσφαίρισης; {Απόφαση διεξαγωγής τελευταία στιγμή, με πίεση μαθητών/τριών, την οικονομική επιβάρυνση γονέων, την διεξαγωγή του τελικού σε επίσημη αργία καθώς και τις συνοδείες των αποστολών με δικηγόρο};
Όλα αυτά σε ένα διάστημα 2 μηνών, χωρίς κανένας να λάβει υπόψη τις πιέσεις που ασκούν οι σχολικές μονάδες από τις συνεχείς απουσίες των καθηγητών και παράλληλα να μην υλοποιείται το μάθημα της Φ.Α.
Πώς δικαιολογείται η άγνοια νόμου των στελεχών της Δ/νσης Φ.Α.και έστειλαν προκήρυξη αγώνων Πανελλήνιων ενδοσχολικών πρωταθλημάτων ,πέραν κάθε λογικής και νομοθεσίας;
Άντε αυτοί δεν γνώριζαν, ο προϊστάμενος πως υπογράφει;
Πως δικαιολογείται η καθυστέρηση στην ενημέρωση σχετικά με ορισμό ανάληψης διεξαγωγής των τελικών αγώνων; Ποιός, ποιοί αποφασίζουν;
Πόσο υπερήφανοι αισθάνεστε για την πορεία της κολύμβησης στα σχολεία;
Πού οφείλετε η διετής καθυστέρηση σύστασης επιτροπής κολύμβησης παρά τα συνεχή και πιεστικά αιτήματα στη Γ.Γ. Αθλητισμού;
Γνωρίζετε ότι το πρόραμμα δεν υλοποιείται στην Πάτρα ,Δ Αθήνας, Κυκλάδες και άλλες περιοχές;
Με ποιο αίσθημα ευθύνης ανατέθηκε κατά γενική ομολογία στις απροετοίμαστες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης η οικονομική υποστήριξη των αγώνων;
Τελικά είναι δυστύχημα, τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία τρία χρόνια.
4. ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ I.S.F ( International School sports Federation).
Έγινε αρκετή προσπάθεια και δουλειά πριν το 2015 προκειμένου να αναβαθμιστούν οι σχέσεις της χώρας μας με την Ομοσπονδία και να συμμετέχουμε τόσο στην Εκτελεστική Επιτροπή όσο και να αυξήσουμε την παρουσία μας στις Τεχνικές Επιτροπές των Αθλημάτων.
Μείναμε μετά από 30 χρόνια συνεχούς και επιτυχούς παρουσίας χωρίς αντιπρόσωπο στο ανώτατο όργανο του Παγκόσμιου Σχολικού Αθλητισμού.
Δυστυχώς με τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας τα τελευταία τρία χρόνια τα χάσαμε όλα.
Πως συνάδει η αθλητική κληρονομιά μας ,με την απουσία Ελληνικής αντιπροσωπείας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αθλητκής Παιδείας το οποίο διεξάγετε αποκλειστικά και μόνο στη χώρα μας με ομόφωνη απόφαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας.
Τι ωφέλησε ο αποκλεισμός των μελών των Τεχνικών Επιτροπών από την μη συμμετοχή τους στο σεμινάριο που έγινε στην Ιταλία το 2017,όταν στο παρελθόν έχουμε διοργανώσει αντίστοιχο στο Ζάππειο και στο οποίο λαμβάνονται καθοριστικές αποφάσεις;
Πώς εξηγείτε την διπλή αποτυχία του υποψηφίου που προτείνατε για την αντιπροεδρεία και ως μέλους της εκτελεστικής επιτροπής της Διεθνούς Ομοσπονδίας στις εκλογές που έγιναν στο ΡΙΟ της Βραζιλίας για 2018-22, όταν ομόφωνα την είχαμε για 8 χρόνια;
Πως εξηγείτε να διεκδικείς την αντιπροεδρεία στην Ομοσπονδία των 5 Ηπείρων και παρουσία 81 κρατών μελών, όταν δεν είσαι παρών και ποιός ευθύνετε για την απουσία ,αυτός που δεν πήγε ή αυτοί που δεν τον έστειλαν ή και οι δύο;
Με λίγα λόγια γίναμε ΔΙΕΘΝΩΣ ΡΕΖΙΛΙ.
Με ποιο αιτιολογικό αποκρύψατε απο τα προηγούμενα μέλη των Τεχνικών Επιτροπών τις αιτήσεις ανανέωσης με σίγουρη την επανεκλογή τους;
ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ;
Ακόμα χειρότερα ,προβλέπονται οι εξελίξεις με το νομοσχέδιο για τις νέες δομές που ψηφίστηκε και μόνο αναβάθμιση δεν προβλέπεται αφού έγινε πρόχειρα και στο πόδι .
Η διαμορφωθείσα κατάσταση στο μάθημα της Φ.Α.,το Σχολικό Αθλητισμό,τα νέα στοιχεία που αφορούν τη θεωρία της Επιστήμης με σύγχρονες απόψεις και δράσεις καθώς και η ευρεία ανάπτυξη του Αθλητισμού υψηλής επίδοσης στη χώρα μας , καθιστούν απαραίτητη τη ριζική αναθεώρηση και αναδιάρθωση του πλέγματος ΔΙΟΙΚΗΣΗ- ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ- ΕΠΟΠΤΕΙΑ ,Φυσικής και Αθλητικής Αγωγής στην Εκπαίδευση.
Με βάση αυτά και τις οικονομικές συνθήκες χωρίς κόστος απαιτείται η αναδιοργάνωση της Διεύθυνσης Φ.Α. του ΥΠΕΠΘ.
Εκτός από την αναδιοργάνωση, απαιτείται ανάλογη διαρθρωτική δομή και στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες για την επίτευξη των στόχων που τίθενται.