Διυπουργική συνάντηση για τους δασικούς χάρτες
Σε φλέγον ζήτημα για την κυβέρνηση, αφού έχει δημιουργήσει κοινωνική αναταραχή, εξελίσσεται το ζήτημα των δασικών χαρτών. Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε διυπουργική συνάντηση, προκειμένου να προχωρήσει η κύρωσή τους, χωρίς αντιδράσεις.
Οι βουλευτές Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσαν ανακοίνωση για το θέμα, τονίζοντας ότι τα ζητήματα που απασχόλησαν τη διυπουργική ήταν:
1. Η καθυστερημένη ενσωμάτωση στους αναρτημένους δασικούς χάρτες στοιχείων οικισμών και οικιστικών πυκνώσεων από τους ΟΤΑ, καθώς και άλλων πράξεων της διοίκησης (π.χ. εποικισμών, πράξεων χαρακτηρισμού) που προβλέπονταν από τις διατάξεις του Ν. 3889/2019 όπως ισχύει.
2. Η εξαίρεση από τις ευρείες αναδασωτέες περιοχές, περιοχών που νομίμως είχαν άλλη χρήση κατά την κήρυξη της αναδάσωσης από τα Δασαρχεία (για παράδειγμα νόμιμη αγροτική χρήση που εμφανίζονται στους δασικούς χάρτες ως αναδασωτέες ενώ υπήρχε λεκτική τους εξαίρεση από την απόφαση αναδάσωσης).
3. Η συνέχιση της γεωργικής εκμετάλλευσης εκτάσεων που είναι ενταγμένες στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) και αλληλεπιδρούν με τους δασικούς χάρτες με βάση το νομικό πλαίσιο και τις συνταγματικές προβλέψεις.
Η ανακοίνωση καταλήγει με την φράση: « Η διυπουργική έδωσε κατευθύνσεις για την επίλυση αυτών των θεμάτων με στόχο την ολοκληρωμένη υλοποίηση του έργου της κύρωσης των δασικών χαρτών και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των πολιτών.
Τις κατευθύνσεις αυτές θα επεξεργαστεί η ομάδα εργασίας, όπου συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι από την πλευρά της διοίκησης και λειτουργεί στο ΥΠΕΝ από την ημέρα έναρξης των αναρτήσεων και προετοιμάζει τις απαραίτητες ρυθμίσεις για την επίλυση των θεμάτων που προκύπτουν (εγκύκλιοι προς τις Υπηρεσίες και τους ΟΤΑ, Υπουργικές αποφάσεις και πιθανές νομοθετικές παρεμβάσεις).»


















