Τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 αναμένεται να ...τσούξουν
Tα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα δημόσιο έσοδο, από το οποίο θα προσπαθήσει η Κυβέρνηση να περιορίσει τη μεγάλη απόκλιση από τον στόχο των δημοσίων εσόδων και να αποφύγει τον «κόφτη».
Σύμφωνα με τα νέα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.
Η αλλαγή που έχει μπει στο τραπέζι είναι η πτώση του ατελούς ορίου, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.
Σοκ όμως θα πάθουν όσοι διαθέτουν ένα παλαιότερο όχημα, αφού όλα δείχνουν ότι έχει προκριθεί το σενάριο να αυξηθεί θεαματικά ο αριθμός των αυτοκινήτων, των οποίων οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Έτσι το σύστημα επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1 Νοεμβρίου του 2010 -που ισχύει σήμερα- με το σενάριο να δείχνει την ημερομηνία 1η Ιανουαρίου 2007.
Αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα πληρώνουν τέλη, σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά.
Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα φτάσει ακόμα και το 100%.