Παγκόσμια Ημέρα Λογοθεραπείας

Παγκόσμια Ημέρα Λογοθεραπείας
7 Μαρτίου 2015, 13:00
A+ A-
Ηταν χθες. Διαβάστε πότε ένα παιδί χρειάζεται τον ειδικό;

Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από τη Μόνιμη Επιτροπή Λογοπεδικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CPLOL) ως Παγκόσμια Ημέρα Λογοθεραπείας, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ατόμων που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην επικοινωνία, καθώς και στην ανάδειξη του έργου των επιστημόνων του κλάδου της λογοθεραπείας.

Πότε ένα παιδί θα χρειαστεί τον ειδικό;

Πότε πρέπει οι γονείς να απευθυνθούν σε Λογοθεραπευτή;

• Υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στην έναρξη της ομιλίας. Εκεί δηλαδή που το παιδί έχει περάσει τους 18 μήνες και δεν έχει αρχίσει να λέει τις πρώτες του λέξεις
• Αν έχουν περάσει τα 4 χρόνια και το λεξιλόγιό του είναι φτωχό.
• Αν η κατανόηση του είναι περιορισμένη
• Αν είναι 6 χρονών και η άρθρωσή του παρουσιάζει ακόμα διαταραχές
• Αν δεν εκφράζεται εντελώς σωστά
• εάν η φωνή του είναι βραχνή ή ένρινη
• εάν του πονάνε συχνά τα αυτιά
• ένας τραυλισμός που επιμένει και που δυσκολεύει την επικοινωνία του παιδιού θα πρέπει να κάνει τους γονείς να ζητήσουν τη βοήθεια ενός ειδικού ανεξάρτητα από την ηλικία του.

Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για να απευθυνθεί ο γονιός;
Η καλύτερη ηλικία παρέμβασης είναι μεταξύ 3 και 5 χρονών, όταν ο λόγος βρίσκεται στο βασικότερο και κρισιμότερο στάδιό του.

Γιατί η παρέμβαση πρέπει να είναι έγκαιρη;
Το σημαντικότερο είναι να απευθυνθεί έγκαιρα πριν την ένταξή του παιδιού στο σχολείο. Ένα παιδί όταν ξεκινάει το σχολείο θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη του προφορικού του λόγου. Αυτό εξαιτίας της αλληλεξάρτησης του γραπτού με τον προφορικό λόγο. Εάν υπάρχουν δυσκολίες στον προφορικό λόγο, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να μεταφερθούν αυτές οι δυσκολίες και στο γραπτό.

Αν για παράδειγμα το παιδί συγχέει όταν μιλάει το /Σ/ με το /Θ/ ή το /Δ/ με το /Β/ και αυτό συμβαίνει γιατί δεν μπορεί να αντιληφθεί την διαφορά των 2 φθόγγων θα τα μπερδεύει και στο γραπτό λόγο.


Το παιδί στο σχολείο πρέπει να είναι λεκτικά εύστοχο, να ακριβολογεί, να έχει ευχέρεια λόγου για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του σχολείου.

Επιστροφή