Το χάσμα των γενεών φαίνεται και στις μαθητικές καταλήψεις
26 Σεπτεμβρίου 2013, 07:00
Οι μαθητές συμφωνούν και οι γονείς διαφωνούν. Διαβάστε δηλώσεις και των δύο πλευρών στο ρεπορτάζ.
Οι καταλήψεις στα σχολεία έχουν γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια και αναπόφευκτα σημειώθηκαν και φέτος σε αρκετά σχολεία, σε μία χρονιά μάλιστα που υπάρχουν πράγματι σοβαρά προβλήματα στην Παιδεία, αλλά και στην κοινωνία, μέσα στην οποία αγωνίζονται οι μαθητές για να κατακτήσουν την γνώση.
Μπορεί όμως να δοθεί λύση στα προβλήματα αυτά με τις καταλήψεις; Το ερώτημα είναι διαχρονικό και οι διαφορετικές απαντήσεις, εκτός των άλλων, αντικατοπτρίζουν το περίφημο χάσμα των γενεών, το οποίο υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κοινωνίες.
Όπως προκύπτει και από το σημερινό ρεπορτάζ του egnomi.gr οι μαθητές πιστεύουν ότι με την κατάληψη ορθώνουν το ανάστημά τους στους μεγάλους και διεκδικούν τα δίκαια αιτήματά τους. Αντίθετα οι γονείς διαφωνούν με τις καταλήψεις, αφού θεωρούν ότι είναι χαμένος χρόνος για τα παιδιά και δεν πρόκειται να επιτευχθεί τίποτε μ' αυτές.

Η μαθήτρια του 4ου Γενικού Λυκείου Χαλκίδας Σοφία Γερογιάννη δηλώνει σχετικά: "Κάποιος πρέπει να δείξει λίγο ενδιαφέρον και προσοχή στα προβλήματα των μαθητών και με την κατάληψη πετυχαίνουμε αυτό ακριβώς, να μας προσέξουν. Σίγουρα χάνονται μαθήματα και αυτό δεν είναι προς όφελός μας, αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πετύχουμε αυτά που ζητάμε."

Η Ευαγγελία Σταματοπούλου εκφράζει την αντίθετη άποψη, λέγοντας: " Δεν μου αρέσει να βλέπω μαθητές να χάνουν τα μαθήματά τους και να πηγαίνει πίσω η πρόοδος τους και φυσικά δεν συμφωνώ με τις καταλήψεις. Αν συνεχιστούν για πολύ καιρό θα πάει χαμένη η σχολική χρονιά."

Μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας η Θεοδώρα Μπούντρου εκφράζει την αγωνία της δικής της γενιάς και τονίζει: " Οι καταλήψεις είναι ένα τρόπος διαμαρτυρίας για τις καταστάσεις που βιώνουμε μέσα και έξω από το σχολείο. Βεβαίως χάνονται μαθήματα, αλλά κανένας αγώνας δεν γίνεται χωρίς απώλειες. Προσωπικά στηρίζω τις καταλήψεις και ελπίζω να πετύχουμε στο τέλος κάτι καλό."

Η Ευγενία Περγαντή ( στη φωτογραφία με την κόρη της Σόνια) υποστηρίζει ότι: " Οι μαθητές χάνουν άσκοπα τα μαθήματά τους. Οι καταλήψεις όχι μόνο δεν θα προσφέρουν τίποτε στα παιδιά, αλλά θα τους κάνουν ζημιά, γιατί θα ζοριστούν στη συνέχεια για να προλάβουν να ολοκληρώσουν την ύλη και θα κουραστούν περισσότερο."
Η μαθήτρια του 4ου Γενικού Λυκείου Χαλκίδας Σοφία Γερογιάννη δηλώνει σχετικά: "Κάποιος πρέπει να δείξει λίγο ενδιαφέρον και προσοχή στα προβλήματα των μαθητών και με την κατάληψη πετυχαίνουμε αυτό ακριβώς, να μας προσέξουν. Σίγουρα χάνονται μαθήματα και αυτό δεν είναι προς όφελός μας, αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πετύχουμε αυτά που ζητάμε."
Η Ευαγγελία Σταματοπούλου εκφράζει την αντίθετη άποψη, λέγοντας: " Δεν μου αρέσει να βλέπω μαθητές να χάνουν τα μαθήματά τους και να πηγαίνει πίσω η πρόοδος τους και φυσικά δεν συμφωνώ με τις καταλήψεις. Αν συνεχιστούν για πολύ καιρό θα πάει χαμένη η σχολική χρονιά."
Μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας η Θεοδώρα Μπούντρου εκφράζει την αγωνία της δικής της γενιάς και τονίζει: " Οι καταλήψεις είναι ένα τρόπος διαμαρτυρίας για τις καταστάσεις που βιώνουμε μέσα και έξω από το σχολείο. Βεβαίως χάνονται μαθήματα, αλλά κανένας αγώνας δεν γίνεται χωρίς απώλειες. Προσωπικά στηρίζω τις καταλήψεις και ελπίζω να πετύχουμε στο τέλος κάτι καλό."
Η Ευγενία Περγαντή ( στη φωτογραφία με την κόρη της Σόνια) υποστηρίζει ότι: " Οι μαθητές χάνουν άσκοπα τα μαθήματά τους. Οι καταλήψεις όχι μόνο δεν θα προσφέρουν τίποτε στα παιδιά, αλλά θα τους κάνουν ζημιά, γιατί θα ζοριστούν στη συνέχεια για να προλάβουν να ολοκληρώσουν την ύλη και θα κουραστούν περισσότερο."