Δελτίο τύπου-προμόσιον!

Δελτίο τύπου-προμόσιον!
25 Σεπτεμβρίου 2011, 09:00
A+ A-
Η Ενωση Καταναλωτών είναι χρήσιμη, αλλά δεν χρειάζεται να το διατυμπανίζει!

Συνέντευξη τύπου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά διοργάνωσε την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου η Ενωση Καταναλωτών με πρόεδρο τον Γιώργο Μητροπέτρο (φωτό).

Η Ενωση εξέδωσε δελτίο τύπου για να μας ενημερώσει σχετικά με το τι ακούστηκε στην αίθουσα και τι ισχύει με τον περιβόητο νόμο 3869/2010 (νόμος Κατσέλη), στον οποίο καταφεύγουν πολλά φυσικά πρόσωπα ώστε να προστατευτούν από τη μέγγενη των τραπεζών.

Δυστυχώς, όμως, στο ενλόγω δελτίο τύπου, αυτό που τονίζεται περισσότερο απ' όλα είναι η χρησιμότητα της Ενωσης Καταναλωτών ως συμβουλάτορας των νοικοκυραίων. Πρόκειται δηλαδή για ένα χοντροκομμένο προμόσιον.

Οταν ένας φορέας διεξάγει ομιλία για την ενημέρωση του κοινού, στόχος είναι να δώσει πληροφορίες χρήσιμες στους παρευρισκόμενους, ώστε να αποκτήσουν και μια αξία οι εκδηλώσεις του φορέα. Αν, όμως, προσφέρονται κάποια σχετικά γνωστά στοιχεία και επαναλαμβάνεται η ανάγκη προσφυγής στην Ενωση Καταναλωτών για την αντιμετώπιση των δυσκολιών, τότε μιλάμε περισσότερο για προμόσιον, παρά για ενημέρωση.

Παραθέτουμε το δελτίο τύπου για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του και πιστεύουμε πως η Ενωση μπορεί να παρέχει περισσότερα στους καταναλωτές και έτσι να εκδίδει πιο χρήσιμα δελτία τύπου!

"Στην συνέντευξη μίλησε ο Πρόεδρος της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ ο οποίος κατέστησε σαφές ότι ο Νόμος 3896/2010 αφορά μόνο τα φυσικά πρόσωπα και ότι η κάθε περίπτωση δανειολήπτη είναι ιδιαίτερη και θα πρέπει με προσοχή να μελετηθεί η προσφυγή του για εξωδικαστικό ή δικαστικό διακανονισμό του χρέους του μέσω του Νόμου αυτού.

Επίσης, ανέφερε την προσπάθεια που κάνουν μερικές τράπεζες να υποβαθμίσουν ή να αποτρέψουν τους ανήμπορους πολίτες –δανειολήπτες να προσφύγουν στην  δικαιοσύνη, προβάλλοντας διάφορα προσχώματα ακόμα και ψευδή, με  παραπληροφόρηση, ότι ο νόμος δεν ισχύει και ότι δεν μπορούν να καταφέρουν τίποτα.

Η θέση της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ τόνισε, είναι σαφής, «πριν κάνουν οτιδήποτε οι δανειολήπτες να προσφεύγουν στη Ενωση, για πλήρη ενημέρωση για την δυνατότητα που τους δίνει ο νόμος, ώστε από κοινού, να αποφασίσουν τις περαιτέρω ενέργειες.»

Κάλεσε δε τις τράπεζες και μερικούς υπαλλήλους να είναι ευγενικοί με τους δανειολήπτες και δεκτικοί των αιτήσεων που καταθέτουν, να μη πιέζουν με αθέμιτα ακόμα μέσα, ώστε να ενδίδουν στις προτάσεις τους, γιατί στην δύσκολη ψυχολογική κατάσταση που βρίσκονται, δεν θα μπορέσουν με νηφαλιότητα να… δράσουν.

Κατόπιν, πήραν το λόγο οι Δικηγόροι και Νομικοί σύμβουλοι της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ, Αλέξης Καραμάνος, Νίκος Κασσαβέτης, Κατερίνα Καλαμακίδη, Χρήστος Θεοφίλης και Ευαγγελία Βλάχου, όπου ανέλυσαν τον νόμο και με παραδείγματα από την μέχρι σήμερα εμπειρία τους, κατέδειξαν ότι η πολυπλοκότητα των ρυθμίσεων αλλά και των διαδικασιών κάνει απαραίτητη την προσφυγή των καταναλωτών στις πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών, όπως είναι και η δική μας, ώστε οι έμπειροι πλέον συνεργάτες Νομικοί και Οικονομολόγοι να ενημερώσουν και να βοηθήσουν τους δανειολήπτες, και με τεκμηριωμένες ενέργειες και θέσεις, να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι η ουσιαστική δανειακή τους ελάφρυνση.

Επίσης ανέφεραν, ότι μέχρι σήμερα αρκετές δικαστικές αποφάσεις  δικαιώνουν υπερχρεωμένους πολίτες και υποχρεώνουν τις τράπεζες να διαγράψουν μεγάλο ποσό των απαιτήσεών τους από δάνεια και κάρτες και να μειώσουν κατακόρυφα τις δόσεις των οφειλετών.

Τέλος, το σύνθημα είναι: πως αν ο πολίτης έχει πρόβλημα με την εξυπηρέτηση του χρέους του, ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΟΙΩΘΕΙ ΑΣΦΑΛΗΣ, μπορεί να εμπιστευθεί το Νόμο(3869/2010) και μόνο τις εξουσιοδοτημένες Ενώσεις Καταναλωτών όπως είναι και η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ, ώστενα αποφύγει δυσμενή γεγονότα και να σώσει την πρώτη του κατοικία.

Με την πλήρη και σε βάθος ενημέρωση των πολιτών-δανειοληπτών, μπορούμε να παλέψουμε μέσα από τις τάξεις της ΕΠΚΑ –ΣΤΕ".

Επιστροφή