Προτάσεις του Επιμελητηρίου Εύβοιας ενόψει της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Το Επιμελητήριο Εύβοιας κατέθεσε στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας προτάσεις επι θεμάτων επιχειρηματικότητας, προκειμένου να συμπεριληφθούν σε υπόμνημα της ΚΕΕΕ προς τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, ενόψει της 89ης ΔΕΘ.
Αναλυτικά οι προτάσεις του Επιμελητηρίου Εύβοιας.
Ορθότερη και ευρύτερη αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης όπως :
• Επιπλέον ποσοστό ενίσχυσης για τις ΜμΕ σε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένη ανεργία, χαμηλό κατά κεφαλή ΑΕΠ, σημαντική μείωση πληθυσμού ή έχουν πληγεί από φυσικές & ανθρωπογενείς καταστροφές
• Μείωση του ελάχιστου ύψους επενδυτικού σχεδίου
• Μείωση της ετήσιας μέσης απασχόλησης (από τρεις σε μία ΕΜΕ)
• Λήψη πρόθεσης δανειοδότησης από το τραπεζικό σύστημα (για την απόδειξη της ίδιας συμμετοχής)
• Εστιασμένα προγράμματα ΔΥΠΑ
Έλλειψη ρευστότητας και πρόσβασης σε χρηματοδότηση και ανθρώπινο κεφάλαιο :
• Πρόσβαση χρηματοδότησης, ιδιαίτερα για νεοσύστατες ή μικρές επιχειρήσεις
• Προγραμματισμός για άμεση εισαγωγή ανθρώπινου δυναμικού σε επιχειρήσεις πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα
Φορολογικά κίνητρα για την δημιουργία – ανάπτυξη επιχειρήσεων :
• Μείωση ενεργειακού κόστους των επιχειρήσεων
• Μείωση του Φ.Π.Α. πρωτίστως στον κλάδο της εστίασης και στα βασικά αγαθά
* Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος στα Νομικά Πρόσωπα
• Κατάργηση προκαταβολής φόρου στο 55%
• Αύξηση του ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ όλων των επιχειρήσεων από τα 10.000 ευρώ τζίρου στα 30.000 ευρώ, καθώς δεν επιφέρει επιβάρυνση στον Κρατικό Προϋπολογισμό
• Μείωση φορολογικών συντελεστών βάση ρεαλιστικών δυνατοτήτων και συνθηκών
• Αύξηση του ορίου έκπτωσης του 4% στην εφ’ άπαξ καταβολή του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και επέκταση του στο Νομικά Πρόσωπα. Η ισχύς ολόκληρης της έκπτωσης ως την καταληκτική ημερομηνία της δήλωσης.
• Νέα ρύθμιση και επαναφορά των 120 δόσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών με άμεση συνέπεια την ανακούφιση χιλιάδων επιχειρήσεων και την αύξηση των Φορολογικών Εσόδων του κράτους
• Γενναία μείωση 5% του μη μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων (ασφαλιστικές Εισφορές)
• Επέκταση της μείωσης του ΕΝΦΙΑ και στα ασφαλισμένα επαγγελματικά ακίνητα
- Άμεση κατάργηση του ελάχιστου ετήσιου εισοδήματος βάσει του Άρθρου 28Α, και 28Β του ΚΦΕ.
Άδικο γιατί σωρευτικά περιλαμβάνει όλες τις ΜΜΕ, με τη πρόθεση της πάταξης της φοροδιαφυγής, χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο, και χωρίς να αναγνωρίζει ζημίες που ενδεχόμενα να προκύπτουν, που άλλωστε και ο νόμος τις αναγνωρίζει.
Το άλλοθι ότι μπορεί η επιχείρηση να προσφύγει και να το αμφισβητήσει καταρρίπτεται γιατί οι προϋποθέσεις που τίθενται είναι στην ουσία χωρίς αντίκρισμα και γι’ αυτό στα 2 χρόνια εφαρμογής του Νόμου ελάχιστες επιχειρήσεις κατέφυγαν και ακόμα λιγότερες δικαιώθηκαν.
Δυσβάσταχτο είναι το κόστος φορολόγησης για αυτές τις επιχειρήσεις που προσπαθούν να επιβιώσουν στις σημερινές συνθήκες της αγοράς έχοντας απέναντί τους τον τεράστιο ανταγωνισμό των μεγάλων Ομίλων Εταιρειών.
- Αντικειμενικοί φορολογικοί έλεγχοι και όχι ΄΄ληστρικοί΄΄ αντιμετωπίζοντας το φορολογούμενο εκ προοιμίου ως φοροφυγά.
- Εκλογίκευση Προστίμων και κατάργηση των επιβαρύνσεων για ανούσιες και χωρίς φορολογικό ενδιαφέρον υποχρεώσεις ατομικών, προσωπικών εταιριών και Νομικών Προσώπων. Να σταματήσουν οι αυξανόμενες, σχεδόν καθημερινές, υποχρεώσεις υποβολής στοιχείων στην ΑΑΔΕ, και η επιβολή προστίμων γι΄ αυτές.
- Κωδικοποίηση του Φορολογικού Νόμου χωρίς επαναλαμβανόμενες και συχνές τροποποιήσεις, ώστε να υπάρχει ένα σταθερό πλαίσιο για όλους τους φορολογούμενους με βάθος 10ετίας ή αποφυγή πολυνομίας
Όλα τα παραπάνω επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις με επιπλέον λειτουργικό και διοικητικό κόστος αναίτια.