Aυξάνονται οι on line αγορές
31 Ιουλίου 2011, 19:00
Kανόνες στο διαδικτυακό εμπόριο με ευρωπαϊκή οδηγία.
Pαγδαία ανάπτυξη γνωρίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και αλματώδης είναι η αύξηση των λιανικών πωλήσεων μέσω διαδικτύου. Βασική αιτία είναι η σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων σε ποσοστό 30% έως και 50%, που πετυχαίνει ο αγοραστής “σερφάροντας”.
Στις ΗΠΑ το 51% των καταναλωτών επιλέγουν αυτή τη μέθοδο. Στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, το αντίστοιχο είναι 37%. Ενδεικτικό της ανοδικής τάσης, άλλωστε, για την Ελλάδα αποτελεί και η αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 75% το 2010 έναντι του 2009.
"Φρένο" στο ηλεκτρονικό εμπόριο, βάζουν μόνο οι δαπανηρές και ψυχοφθόρες διαδικασίες επιστροφής του ελλατωματικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονταν στους κανονισμούς της κάθε εταιρείας και στη διαφορετικότητα της νομολογίας της χώρας, όπου αυτή εδρεύει, για τις on line αγορές. Aυτό, όμως, αναμένεται σύντομα να εκλείψει.
Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία περί προστασίας των καταναλωτών, που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποσαφηνίζει και απλουστεύει τις διαδικασίες για το εξ αποστάσεως εμπόριο. Ισχύει για τους καταναλωτές σε όλη την ΕΕ και ειδικά για τις αγορές από άλλη χώρα και αποτελεί μεγάλο βήμα για την ανάπτυξη της ενιαίας εσωτερικής αγοράς.
Επίσης, όσοι αγοράζουν ηλεκτρονικά υλικά δεν θα υποχρεώνονται να πληρώνουν επιβαρύνσεις, ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα πριν προβούν στην παραγγελία. Ακόμη, καταργούνται τα επιπρόσθετα τέλη για τη χρήση πιστωτικών καρτών και τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης και προστατεύονται καλύτερα οι πελάτες των ψηφιακών προϊόντων.
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών (2010) την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών καταλαμβάνουν οι αγορές υλικού hardware/software, ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη, οι κρατήσεις εισιτηρίων και. Η αγορά βιβλίων και τα είδη ένδυσης υπόδησης και καλλυντικών.
Στις ΗΠΑ το 51% των καταναλωτών επιλέγουν αυτή τη μέθοδο. Στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, το αντίστοιχο είναι 37%. Ενδεικτικό της ανοδικής τάσης, άλλωστε, για την Ελλάδα αποτελεί και η αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 75% το 2010 έναντι του 2009.
"Φρένο" στο ηλεκτρονικό εμπόριο, βάζουν μόνο οι δαπανηρές και ψυχοφθόρες διαδικασίες επιστροφής του ελλατωματικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονταν στους κανονισμούς της κάθε εταιρείας και στη διαφορετικότητα της νομολογίας της χώρας, όπου αυτή εδρεύει, για τις on line αγορές. Aυτό, όμως, αναμένεται σύντομα να εκλείψει.
Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία περί προστασίας των καταναλωτών, που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποσαφηνίζει και απλουστεύει τις διαδικασίες για το εξ αποστάσεως εμπόριο. Ισχύει για τους καταναλωτές σε όλη την ΕΕ και ειδικά για τις αγορές από άλλη χώρα και αποτελεί μεγάλο βήμα για την ανάπτυξη της ενιαίας εσωτερικής αγοράς.
Επίσης, όσοι αγοράζουν ηλεκτρονικά υλικά δεν θα υποχρεώνονται να πληρώνουν επιβαρύνσεις, ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα πριν προβούν στην παραγγελία. Ακόμη, καταργούνται τα επιπρόσθετα τέλη για τη χρήση πιστωτικών καρτών και τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης και προστατεύονται καλύτερα οι πελάτες των ψηφιακών προϊόντων.
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών (2010) την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών καταλαμβάνουν οι αγορές υλικού hardware/software, ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη, οι κρατήσεις εισιτηρίων και. Η αγορά βιβλίων και τα είδη ένδυσης υπόδησης και καλλυντικών.