ΧΑΛΚΙΔΑ- ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πως κινήθηκε η Αγορά για τα Χριστούγεννα; Ποιες είναι οι συνήθειες των καταναλωτών;
Η κίνηση της Χριστουγεννιάτικης Αγοράς είναι δείγμα ευμάρειας μιας κοινωνίας. Θυμηθείτε τι είχε συμβεί το 2011, πρώτη χρονιά εφαρμογής του μνημονίου, με τις περικοπές μισθών και τα περιοριστικά μέτρα. Δεν πάταγε άνθρωπος στα μαγαζιά.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο …αυλάκι της ελληνικής οικονομίας και ευτυχώς η κατάσταση βελτιώθηκε σημαντικά, χωρίς βεβαίως να έχει φτάσει στα επίπεδα της δεκαετίας του 2000, όπου τα καταστήματα έκαναν ...τρελούς τζίρους τις γιορτές.
Το θέμα μας πάντως σήμερα, είναι φέτος τι έγινε, όχι γενικά σε όλη την Ελλάδα, αλλά στην Αγορά της Χαλκίδας. Πως κινήθηκε τις μέρες πριν τα Χριστούγεννα;
Μας απάντησαν μία ιδιοκτήτρια καταστήματος και τρεις πωλήτριες, οι οποίες συμφώνησαν σε γενικές γραμμές πήγαν καλά τα πράγματα, ενώ ομοφωνία υπήρχε και στην άποψη ότι ο κόσμος συνηθίζει να ψωνίζει την …τελευταία στιγμή, πριν από μεγάλες γιορτές.
Η Λία Παναγιώταρη, ιδιοκτήτρια καταστήματος με μπαλόνια και διοργάνωσης event μας δήλωσε: « Το εμπόριο βρίσκεται σε κρίση και χρειάζεται στήριξη, αλλά οι γιορτινές μέρες μας αναπτερώνουν το ηθικό γιατί ο κόσμος κινείται περισσότερο και η αγορά έχει κόσμο.
Συνήθως, τρέχουν όλοι για ψώνια την τελευταία στιγμή, αλλά τουλάχιστον κινήθηκε η Αγορά και θέλω να προτρέψω τον κόσμο να ψωνίζει από φυσικά καταστήματα και όχι διαδικτυακά, για να ξέρει τι αγοράζει και που να ζητήσει ευθύνες, σε περίπτωση αστοχίας κάποιου προϊόντος.»

Η Ρίτσα Αβραμίδου από τη Χαλκίδα, πωλήτρια σε κατάστημα με κοσμήματα, είδε τον κόσμο να κινείται αρκετά τις τελευταίες μέρες και τόνισε: « Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος κυκλοφορεί περισσότερο τις γιορτές και τα πράγματα δείχνουν ότι είναι πολύ καλύτερα από την προηγούμενη χρονιά.»

Η Γιώτα Ανδριανοπούλου, επίσης πωλήτρια σε κατάστημα με κοσμήματα, βρίσκει πολύ «δυνατή» την αγορά φέτος και μας είπε: « Ο κόσμος έχει όρεξη να ψωνίσει και να πάρει δώρα. Άλλωστε, οι γιορτές είναι μία εποχή, που ταυτίζεται με ψώνια και δώρα στο μυαλό των ανθρώπων.»

Πωλήτρια σε κατάστημα με κοσμήματα και γούρια είναι η Μαρία Βερσάκη, η οποία σχολίασε ότι οι καταναλωτές αφήνουν τα ψώνια τους για την τελευταία στιγμή: « Σε γενικές γραμμές διαπίστωσα ότι υπήρχε κινητικότητα και ο κόσμος είχε διάθεση για ψώνια.»





















