Εκπαιδευτική δράση για τον Καποδίστρια με εκλεκτό προσκεκλημένο στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας
Το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, φιλοξένησε τον ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης Χρήστο Λούκο.
Ο καθηγητής συνοδευόταν από τις εκπαιδευτικούς του Μουσικού Σχολείου Αθήνας, Τουτουντζή Αλεξάνδρα και Λάμπρου Μυρτώ, διδάκτορες του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Σύγχρονης ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Η επίσκεψή τους στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας έγινε στο πλαίσιο παρουσίασης της δειγματικής διδασκαλίας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την φιλόλογο Βασιλείου Ευαγγελία και τίτλο: " ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ: «Μια περίπτωση ιστορικής ΑΜΦΙΛΟΓΙΑΣ»
Ο Χρήστος Λούκος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης δίδαξε την Επανάσταση του 1821, την καποδιστριακή περίοδο, κοινωνικά προβλήματα νεοελληνικών πόλεων, ζητήματα ιστορίας του ελληνικού κράτους και Εισαγωγή στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής.
Ανάλογα είναι και τα σχετικά του δημοσιεύματα. Από το 1994 διευθύνει το πρόγραμμα «Η πόλη στους Νεότερους Χρόνους» στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών.
Είναι ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Εταιρείας Μελέτης Νέου Ελληνισμού, η οποία, μεταξύ άλλων, εκδίδει το ιστορικό περιοδικό Μνήμων. Είχε τη γενική εποπτεία της ταξινόμησης του Δημοτικού Αρχείου της Ερμούπολης, καθώς και άλλων δημοτικών και κοινοτικών αρχείων.
Η ενασχόλησή του με τον Ιωάννη Καποδίστρια ξεκινά αμέσως μετά την αποφοίτηση του από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με την ολοκλήρωση της διδακτορικής του διατριβής το 1984 με τίτλο: «Η αντιπολίτευση κατά του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, 1828-1831» και εκτείνεται μέχρι τις μέρες μας.
Αποκορύφωμα της σπουδής του πάνω στη ζωή και το έργο του Ι. Καποδίστρια αποτέλεσε η πολυαναμενόμενη έκδοση το 2023, της βιογραφίας του πρώτου κυβερνήτη του ελληνικού κράτους, Ι. Καποδίστρια, με τίτλο: «ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, Μια απόπειρα ιστορικής βιογραφίας» από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης.
Ο Χρήστος Λούκος, κατά κοινή αποδοχή μια από τις πλέον έγκριτες και ψύχραιμες ματιές πάνω στην ιστορική φυσιογνωμία του Καποδίστρια, μια φυσιογνωμία που προκάλεσε αξιοσημείωτες «ιστορικές» αντιπαραθέσεις από τα χρόνια της διακυβέρνησής του μέχρι τις μέρες μας, 200 χρόνια αργότερα, υπήρξε η βασική έμπνευση αυτής της διδασκαλίας.
Η εκπαιδευτική δράση στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας ξεκίνησε με την διενέργεια της δειγματικής διδασκαλίας από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Βασιλείου Ευαγγελία και τους μαθητές του τμήματος Γ3 του σχολείου.
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας ο εκλεκτός καλεσμένος συζήτησε με τους μαθητές και απάντησε στις ερωτήσεις τους φωτίζοντας περαιτέρω το ιστορικό πλαίσιο και τη φυσιογνωμία του πρώτου Κυβερνήτη της χώρας.