Λατέρνα, φτώχεια και γαρύφαλλο
1 Ιουλίου 2011, 07:45
Το σκηνικό στην Αβάντων θυμίζει την ταινία του 1957. Μόνο που ο λατερνατζής είναι αλλοδαπός!!
Στην οδό Αβάντων ο χαρακτηριστικός ήχος σκόρπισε νοσταλγία στους περαστικούς, αλλά και προβληματισμό. Στο μυαλό αρκετών ήρθε ο τίτλος της γνωστής ταινίας της δεκαετίας του 1950, που έκανε τη λατέρνα ...διάσημο όργανο.
Την θυμάστε την ταινία ή μάλλον τις ταινίες; Η πρώτη λεγόταν "Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο". Η δεύτερη, σκηνές της οποίας μάλιστα είχαν γυριστεί στη Χαλκίδα, λεγόταν "Λατέρνα, φτώχεια και γαρύφαλλο".
Πρωταγωνιστές ήταν οι Αυλωνίτης, Φωτόπουλος, Καρέζη και Αλεξανδράκης. Οι ταινίες περιέγραφαν το κοινωνικό περιβάλλον της εποχής. Ο κόσμος ζούσε μέσα στη φτώχεια και οι λατερνατζήδες ήταν οι "φτωχοδιάβολοι" της εποχής.
Δυστυχώς 55 περίπου χρόνια μετά ( οι ταινίες είχαν γυριστεί το 1955 και 1957) γυρίσαμε πάλι σε εποχές φτώχειας και η λατέρνα έγινε πάλι, από αντίκα σε πλούσια σπίτια, όργανο βιοπορισμού.
Με μία διαφορά, η οποία είναι εμφανής στην φωτογραφία. Ο λατερνατζής σήμερα είναι αλλοδαπός!! Σημεία των καιρών.
Στη φωτό κάτω στιγμιότυπο από την περίφημη σκηνή της ταινίας του 1957, με την επανένωση του κινηματογραφικού ζευγαριού της ταινίας Αλεξανδράκη-Καρέζη στην παραλία της Χαλκίδας, με φόντο τον αραιοκατοικημένο Καράμπαμπα.

Την θυμάστε την ταινία ή μάλλον τις ταινίες; Η πρώτη λεγόταν "Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο". Η δεύτερη, σκηνές της οποίας μάλιστα είχαν γυριστεί στη Χαλκίδα, λεγόταν "Λατέρνα, φτώχεια και γαρύφαλλο".
Πρωταγωνιστές ήταν οι Αυλωνίτης, Φωτόπουλος, Καρέζη και Αλεξανδράκης. Οι ταινίες περιέγραφαν το κοινωνικό περιβάλλον της εποχής. Ο κόσμος ζούσε μέσα στη φτώχεια και οι λατερνατζήδες ήταν οι "φτωχοδιάβολοι" της εποχής.
Δυστυχώς 55 περίπου χρόνια μετά ( οι ταινίες είχαν γυριστεί το 1955 και 1957) γυρίσαμε πάλι σε εποχές φτώχειας και η λατέρνα έγινε πάλι, από αντίκα σε πλούσια σπίτια, όργανο βιοπορισμού.
Με μία διαφορά, η οποία είναι εμφανής στην φωτογραφία. Ο λατερνατζής σήμερα είναι αλλοδαπός!! Σημεία των καιρών.
Στη φωτό κάτω στιγμιότυπο από την περίφημη σκηνή της ταινίας του 1957, με την επανένωση του κινηματογραφικού ζευγαριού της ταινίας Αλεξανδράκη-Καρέζη στην παραλία της Χαλκίδας, με φόντο τον αραιοκατοικημένο Καράμπαμπα.
