Είδαν τα μαθηματικά με άλλο μάτι οι μαθητές στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με βιωματικό εργαστήριο

Είδαν τα μαθηματικά με άλλο μάτι οι μαθητές στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με βιωματικό εργαστήριο
16 Μαρτίου 2023, 19:00
A+ A-
Μέτρησαν το ύψος του κτιρίου του σχολείου τους, χρησιμοποιώντας την τριγωνομετρία.

Ο μαθηματικός Ιωάννης Αλεξίου, με την βοήθεια του συναδέλφου του Δημήτρη Γεωργιάδη και του εκπαιδευτικού τεχνολογίας Ηλία Μαστρονικολάου, διοργάνωσε μία πολύ ενδιαφέρουσα δράση  στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας.

 Σε διδακτική ώρα των μαθηματικών της Β΄ γυμνασίου  πραγματοποιήθηκε  πειραματική δραστηριότητα, σε μία προσπάθεια για διδασκαλία των Μαθηματικών μέσα από Ρεαλιστικές Καταστάσεις, ώστε να  έχουν « νόημα » για τους μαθητές.

Η πειραματική δραστηριότητα αφορούσε στην διδασκαλία της εφαπτομένης οξείας γωνίας και ανήκει στη περίπτωση της Διδασκαλίας και Μάθησης των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων ( Ρεαλιστική Μαθηματική Εκπαίδευση – ΡΜΕ ).

Στόχος της πειραματικής δραστηριότητας ήταν να υπολογίσουν οι μαθητές το ύψος του κτιρίου του σχολείου τους χρησιμοποιώντας την τριγωνομετρία.

Η δράση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και τα οφέλη της ήταν πολλαπλά, αφού:

1. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την δραστηριότητα, αναγνωρίζοντας τη σημασία των Μαθηματικών στην καθημερινή πραγματικότητα.

2. Οι μαθητές εργάστηκαν με έννοιες καθημερινές και κατάφεραν να τις συνδέσουν με τα μαθηματικά.

3. Το μάθημα των Μαθηματικών έγινε πιο ελκυστικό, μέσα από αυτήν την βιωματική δραστηριότητα.

4. Οι μαθητές διαπίστωσαν την σπουδαιότητα της τριγωνομετρίας στον υπολογισμό του ύψους κτιρίων. 

5. Οι μαθητές πήραν πρωτοβουλίες και μετατράπηκαν σε μικρούς ερευνητές και ανακάλεσαν εκείνες τις μαθηματικές γνώσεις που χρειάστηκαν για την επίτευξη του στόχου τους.

6. Οι μαθητές ανακάλυψαν, μέσα από την συζήτηση των αποτελεσμάτων τους (Ιδεοθύελλα) ότι το ύψος του κτιρίου δεν εξαρτάται από το ύψος του παρατηρητή ούτε από την οριζόντια απόστασή του χειριστή από τη βάση του σχολείου.

Επιστροφή